Ogar – 4 (1937)

Publikováno: Autor: Administrator
uvodni

dobovaČeskoslovenský motocykl firmy Machek & spol. Autfit a.s. Praha. Firma sídlila v Praze Strašnicích a  před výrobou motocyklů se zabývala vyrobou jízdních kol a různých doplňků. V roce 1935 firma představila nový stroj, kterým byl Ogar 4 se čtyřstupňovou převodovkou. Stroj byl na svou dobu vyráběn mimořádně kvalitně (rám byl například letován z trubek ze švédské oceli) což se projevilo ve spolehlivosti a trvanlivosti. O tento velmi kvalitní motocykl projevila zájem i armáda, která v té době začínala velkou motorizaci a motocyklů Ogar 4 bylo nakonec nakoupeno na tu dobu impozantní množství 294 kusů. V armádě se motocykl osvědčil a setkáváme se s ním až do okupace.

Motor : dvoutaktní jednoválec chlazený vzduchem

Zdvihový objem : 246 cm3
Výkon : 9,5 ks(7kW)
Převody: 4 rychlosti
Pohotovostní hmotnost : 120 kg
Užitečná hmotnost : 170 kg
Maximální rychlost : 115 km/h
Spotřeba paliva : 3 l/100km

uvodni

Motocykl Československé výroby. Pořízen ve velmi špatném stavu. Probíhá náročná renovace. Tyto motocykly byly také používány Československou republikovou armádou.

Renovace:

Motocykl v KVH Rota Nazdar byl pořízen cca  před pěti lety v dosti zuboženém stavu, spíše to byla hromada zrezivělých dílů. Některé díly, např. blatníky byly natolik prorezavělé, že se přistoupilo k výrobě replik. Motor je nyní na celkové repasi. Po jeho dokončení bude moci být motocykl smontován a renovace téměř dokončena.

 

THOgar3 THOgar2 THOgar1
THOgar4 THOgar5

Při nejbližší příležitosti nafotíme a přidáme aktuální fota z renovace.